Ljepota

POTVRDILA STUDIJA // Promišljeno jedenje smanjuje kilograme

Unos hrane bez ometanja u vidu rada, računala ili TV-a može pomoći u mršavljenju i održavanju smanjene tjelesne težine, kažu istraživači.

U okviru jednog američkog programa, ljudi mogu jesti što žele, uključujući omiljenu visokokaloričnu hranu koja dovodi do povećanja tjelesne mase. Ali moraju jesti promišljeno, misleći samo na uživanje u onome što jedu – iako ne moraju sve pojesti.

– Upućujemo ljude da jedu hranu koju vole, a ne da je izbace sa jelovnika, već da jedu promišljeno – kaže dr. Carolyn Dunn sa Sveučilišta Južne Karoline, jedna od autorica studije predstavljene na Europskom kongresu o debljini u Portu, u Portugalu.

– Na primjer, ako netko želi jesti hranu koja ima mnogo kalorija, mi mu kažemo da pojede jedan-dva zalogaja, ali sa punom sviješću o onome što jede, kako bi zaista uživao u tih par zalogaja. Druga istraživanja su pokazala da su ta prva dva zalogaja povećana sa najvećim uživanjem – sve preko toga predstavlja daljni unos kalorija, ali bez uživanja.

Učesnici u programu ne moraju bacati hranu.

– Savjetujemo im da je dijele ili odnesu kući za naredni dan ili da je kupuju u manjim količinama – kaže ona.

Ovaj komercijalni program pod nazivom Jedite pametno, više se krećite, mršavite! traje 15 tjedana. Dr. Dunn i njene kolege su u studiju uključili 80 osoba, od kojih je 42 odmah krenulo sa programom. Preostalih 38 je ušlo u kontrolnu grupu i čekalo da se pridruži prvoj grupi.

Oni u programu za promišljen unos hrane su smršavili u prosjeku 1,9kg za 15 tjedana. Za ostale na listi čekanja se pretpostavilo da su pokušavali da smršave na druge načine; i oni su smršavili, ali znatno manje tek 0,3kg.

 

Podijeli, neka i drugi vide.

NAJNOVIJE

/* ]]> */