Društvo

Ovim tempom Hrvatske autoceste će zaduživati građane Hrvatske još 50 godina

foto: ilustracija

 Jutarnji list nastavlja vlastitu tradiciju potpuno beskorisnog lizanja čizama onih na vlasti. To je očito već iz uvoda u intervju s predsjednikom Uprave HAC-a:

“Boris Huzjan (56) predsjednik je Uprave Hrvatskih autocesta (HAC) godinu dana, a iza sebe već ima dva velika, uspješno provedena restrukturiranja najveće hrvatske cestarske kompanije. U trenutku kad je imenovan, početkom prosinca 2017., provelo se pripajanje HAC-u velike državne tvrtke HAC ONC kojoj je Huzjan dotad bio na čelu. U nepunih godinu dana završeno je i financijsko restrukturiranje HAC-a, čime je njegovo poslovanje napokon postalo održivo.”

O kakvim se promjenama radi, čovjek je iskreno objasnio:

“Ukupna zaduženost HAC-a sad iznosi 2,867 milijardi eura, dok je krajem 2017. iznosila 2,941 milijardu. Smanjenje zaduženosti rezultat je uspješno provedenog financijskog restrukturiranja, o čemu sam govorio, čime je postignuto da HAC uz redovito poslovanje može otplaćivati kreditne obveze iz vlastitih izvora bez dizanja novih kredita za refinanciranje postojećeg duga, što je dosad bio slučaj.”

Čovjek se hvali smanjenjem zaduženosti za 2 posto, a ozbiljne dnevne novine to predstavljaju kao antologijski uspjeh. Treba napomenuti da su cijene autocesta u spomenutom razdoblju dvaput rasle.

Još je bolje kad najavljuju strože kažnjavanje prebrze vožnje. Na autocesti koja je napravljena zato da bi ljudi mogli voziti brže i prije stići od točke A do točke B. Ali ne! Neki očito misle da je svrha autoceste prikupljanje cestarine, poreza i naplaćivanje kazni.

“Više neće biti moguće doći iz Zagreba do Splita za manje od 3 sata, evo kako ćemo to spriječiti…”.

Obećavajući naslov. Jer nema gore stvari nego kad netko dođe od Zagreba do Splita za manje od tri sata. To se mora spriječiti!

Da, HAC u zadnje vrijeme provodi neke rezove, npr. smanjenje broja zaposlenika uz ogromne otpremnine. Huzjan ističe mogućnosti da se neki poslovi “outsourcaju”, što je sasvim logično. Ali valjalo bi podsjetiti da se kompletan HAC može outsourcati. Ovim tempom ta će tvrtka zaduživati građane RH još 50 godina. I to pod uvjetom da konstantno povećava cijene cestarina. Kome je to potrebno?

Članak je djelo autora Maria Nakića i objavljen je na portalu liberal.hr 19. studenog 2018. Preuzet je uz suglasnost autora i uredništva.

Podijeli, neka i drugi vide.
/* ]]> */