PLUS Hrvatska Pitaj odvjetnika

ODVJETNIK ODGOVARA: Evo kada padaju u zastaru računi za mobitel, internet, struju, vodu i plin

Naš portal Dalmacija Plus krenuo je s novom rubrikom “Pitaj odvjetnika”. Kao što smo obećali, kroz nju ćete svaki tjedan moći na našem portalu postaviti pitanje i pronaći odgovore na vaša najzanimljivija pravna pitanja.

PITANJE NAŠE ČITATELJICE:

Poštovani, dobila sam nekakvu ovrhu za mobitel prije 4 godine te sam izjavila žalbu i zanima me sad pošto to stoji je li nastupila zastara? Zahvaljujem na odgovoru!


ODGOVOR ODVJETNIKA MARUŠIĆA:

Poštovana, na zastaru se možete pozvati već nakon godinu dana kada su u pitanju računi za struju, vodu, plin, dimnjačarske usluge, telefon i internet, HRT pristojba, poštanske usluge, te pretplata na novine.

Bitno je za napomenuti da zastara teče od datuma dospijeća koji piše na računu. Zastarni rok od 3 godine odnosi se na “povremena davanja” kao što su komunalna naknada, naknada štete, pričuva, najamnina, dopunsko zdravstveno osiguranje.

Za sve ostalo zastara je 5 godina, a čak i sudska presuda može zastarjeti za 10 godina ako nije izvršena. Ovo sve vrijedi u slučaju ako ovrhovoditelj nije u datim rokovima pokrenuo ovršni postupak. U slučaju ako je pokrenuo ovršni postupak prije nego je zastupila zastara nakon toga nema mogućnosti nastanka zastare što znači da u pravilu nema ni roka u kojem se postupak treba završiti.

Vrlo bitno za navesti je da Sud ne pazi na zastaru po službenoj dužnosti već istu morate Vi izjaviti. Dakle, u Vašem slučaju, ako je ovrha pokrenuta u roku od godine dana od dospijeća Vašeg računa za mobitel, nema zastare.


NAPOMENA: Vaša pitanja za sljedeću rubriku možete nam već sada slati na e-mail adresu info@odvjetnik-marusic.com. Na najzanimljivije pitanje odgovor će svakog vikenda dati odvjetnik Bepo Marušić kojeg smo angažirali. Odgovore i savjete koji budu dani kroz rubriku isključivo su informativne prirode i ne mogu se upotrijebiti kao savjeti odvjetnika. Oni služe isključivo za upoznavanje čitatelja s pravom, dobivanje jasnije slike kroz konkretne slučajeve te kao putokaz i poticaj našim čitateljima da pronađu rješenje za svoju situaciju.

Kako biste dobili što konkretniji odgovor, neka i vaše pitanje bude što kraće, preciznije, jezgrovitije i jasnije, ali pri tome nemojte izostaviti sve relevantne detalje. Budući da se zakoni i propisi, te sudska praksa stalno mijenjaju, odgovor ne mora vrijediti i u budućnosti. Stoga obratite pozornost i na datum odgovora. Za sva dodatna pitanja i pravnu pomoć trebate se obratiti nekome od odvjetnika ili drugih stručnjaka.

Podijeli, neka i drugi vide.

NAJNOVIJE

/* ]]> */