Shopping & Stil Magazin

NEMOJTE BITI ĐELOZI // Budite uvik kontra uz Đeloza dizajn

Kreativna grafička dizajnerica sa razvijenim smislom za estetiku  na originalan, lepršav i zaigran način prikazuje dalmatinske izraze tipične za područje Dalmacije na svojim majicama.

Riječ je o simpatičnoj šinjorini Petri Leskovec koja je sve samo ne “Đeloza” iako djeluje pod istoimenim nazivom branda gdje je razvila vlastiti prepoznatljivi stil.

Kroz ugodan razgovor, dotakli smo se mnogih tema, izdvajam one najzanimljivije, stoga zavalite se u udoban naslonjač i guštajte sa nama.

Možete li nam ispričati kako i otkud je krenula vaša ideja, koja je bila prijelomna točka da ste se odlučili na grafički dizajn?

Osobno se bavim grafičkim dizajnom već dosta godina pa sam se odlučila i otvoriti vlastitu firmu za dizajn nakon završetka fakulteta sa specijalizacijom za brendiranje, logotipe i ilustracije. Grafikom se bavim još od studentskih dana gdje sam dosta volontirala što po udrugama što za neke firme kako bi stekla što više iskustva i znanja, a samim time sam i shvatila da se želim baviti grafičkim dizajnom. Smatram da je volontiranje i dodatno usavršavanje prilikom studiranja jako važno kako bi bili kompetentniji na tržištu rada i da na kraju krajeva radimo ono što volimo. Završila sam smjer ‘Marketing’ na Ekonomskom fakultetu, a kasnije sam dobila stipendiju za grafički dizajn u jednom učilištu u Splitu gdje danas i predajem grafiku.

Na kraju je to ispala odlična kombinacija, završiti marketing i grafiku, jer zapravo marketing ne ide bez dizajna i obrnuto. Dizajn upotpunjuje marketing jer svaki proizvod ili uslugu treba dobro vizualno iskomunicirati kako bi ciljani potrošač prepoznao i imao želju za kupnjom i korištenjem samog proizvoda ili usluge. Sve oko sebe percipiramo vizualno i prema onome što vidimo većinu toga i odabiremo, od čokolade na polici do majice u izlogu pa čak i prema tome odlučujemo čije ćemo usluge koristiti. Vizualni identitet stvara brand, a brand stvara vrijednost za potrošača.

Čime ste se vodili kod izgradnje imena “Đeloza dizajn”?

Kroz cijelu tu poslovnu priču uvijek sam uvijek htjela ostvariti neki društveno-orijentiran projekt kroz kojeg mogu provesti i neke svoje zamisli i ideje pa je tako nastao projekt ‘Đeloza dizajn’ u suradnji s Klubom mladih Split. Zapravo sam krenula samo s idejom da napravim izložbu, ali nakon izložbe su posjetioci bili zainteresirani za majice i krenule su narudžbe pa tako i sam brand ‘Đeloza dizajn’ čije je ime nastalo nakon izložbe. Riječ ‘Đeloza’ nosi značenje ‘ljubomoran/a” pa nam je značenje i zvučnost same riječi bila interesantna i pogodak za novi brand majica.

Toliko je citata na vašim majicama, koji su vam najomiljeniji?

Ideja za izložbu je nastala jer sam razmišljala kako u Splitu sve rjeđe čujem pravi Splitski govor i izreke pa sam krenula crtati ilustracije koje prikazuju dalmatinske riječi i izreke. Tako sam jednom ta svoja razmišljala podijelila s tadašnjom voditeljicom Kluba mladih, Romanom Caktaš , a ona se na prvu oduševila i odmah zakazala datum izložbe tako da nisam mogla birati više “hoću-neću”.
Pozitivno me iznenadila reakcija ljudi na društvenim mrežama jer mi kontinuirano šalju svoje slike majica i to me iskreno ispunjava i veseli. Zahvalna sam im na takvoj podršci! Zainteresiranosti je bilo i iz stranih zemalja poput Slovenije, Švedske, Danske, Australije….

Među najprodavanijim majicama je ‘Uvik kontra’ koja je nekako i postala simbol Đeloze, jer narudžba najčešće izgleda- Pozdrav, može jedna Uvik kontra i… aj razmislim za drugu pa javim! 🙂

Ali ono što moram priznati je da Splićani najmanje naručuju majice, većinom su to iz Zagreba, Zadra, Makarske, Istre…Split je ipak ..uvik kontra!

Ručno crtate svaku ilustraciju. Možete li nam objasniti kako izgleda vaš proces stvaranja?

Sve ilustracije prvo iscrtam ručno, a zatim digitalno i onda ide probni print na majice dok se ne dobije željena boja/kontrast , a funkcioniramo tako da su zapravo sve majice prema narudžbi, nemamo majice na skladištu, već se majica naruči online i onda šaljemo u print.

Želja mi je bila proširiti ilustracije na druge proizvode, te napraviti i drugačije krojeve majica, no tu sam naišla na probleme. Zapravo dok se ne kreneš baviti time ne shvaćaš koliko je zapravo teško dobiti custom print majicu. Kreacija majica uopće nema toliko na izbor, ako se želi printati baby program teško možeš naći firmu koja to može isporučiti, a ukoliko i može cijene su previsoke. Kvaliteta printa je uvijek upitna,ali na sreću naišla sam na suradnika s kojim stvarno isporučujemo kvalitetan print koji se ne ispere nakon nekoliko pranja već traje. Sve u svemu, želja mi je proširiti asortiman, ali nažalost mogućnosti su jako male pa se radije trenutno držim provjerenog, sigurnog i kvalitetnog.

U kakvom je duhu prošla vaša suradnja s KMS? Radite skupa projekte, upoznajte nas pobliže, o čemu se radi?

S Klubom mladih je uplanu sigurno još neka izložba novih ilustracija. Također nam je u planu zajedničkim snagama pokrenuti i složiti veću ponudu proizvoda koje su kreirali mladi umjetnici u Splitu pa time i ostvariti novu turističku ponudu. Time bi podržali i rad Kluba mladih i motivirali mlade da se što više kreativno izražavaju i stvaraju. Ova ideja je ipak još u razradi pa više od toga ne mogu reći.

Inače Klub mladih u Splitu djeluje na način da pomaže studentima, a i onima koji nisu, da razrade svoje ideje, realiziraju te zajedno dođu do rezultata. KMS je kao otvorena platforma gdje si uvijek dobrodošao i nijedna ideja nije ‘za bacit’, već je samo pitanje koliko imaš volje i želje da je proguraš, a tu je cijela ekipa koja će ti dat savjete i uskočiti ti pri organizaciji. Također im je i program bogat i edukativan, sami organiziraju radionice, projekte raznog karaktera, predavanja, druženja itd. Nekoliko puta sam i sama držala radionice grafičkog dizajna, nekad otvorenog karaktera, a nekad za sudionike projekata koje provode.

Sretna sam što svaki put na tim radionicama bude sve više polaznika jer je to znak da sve više ljudi počinje shvaćati koliko je dizajn važan te koliko utječe na poslovanje. Dizajnerska scena u Splitu se također polako budi te se time i dizajn kao profesija počinje sve više cijeniti. Kompanije su krenule sve više ulagati u vizualni identitet jer se probudila svijest da je vizual taj koji te predstavlja, govori tko si, što nudiš i čemu težiš.

U kojem smjeru će se razvijati vaš projekt?

Đeloza dizajn je produkt moje mašte i zato je opuštenog i veselog karaktera sa željom da uveseli nekoga za rođendan, godišnjicu, blagdane itd. Najdraže mi je kad se jave da žele iznenaditi svoju curu/momka/muža/prijateljicu/prijatelja, ali nisu sigurni za veličinu majice te se nakon 2 dana veseli jave kako su kriomice otkrili veličinu majice pa se skupa smijemo i zafrkajemo. Želim da takva Đeloza ostane, opuštena, vesela i neopterećena! Ae!

Ukoliko još niste, Đelozu možete vidjeti na Kaštelanskim danima od 01. do 30. rujna ove godine.

Podijeli, neka i drugi vide.

NAJNOVIJE

/* ]]> */