Zdravlje

Evo kako možete reći “stop” bolovima u želucu

foto: ilustracija

Kada je riječ o problematičnom stomaku, brzo možemo pronaći krivce poput pšenice ili mliječnih proizvoda. Neki ljudi u potpunosti izbjegavaju takvu hranu da bi izbjegli probleme s crijevima. Ipak, uklanjanje cijelih grupa hrane iz ishrane ljekari ne savjetuju, osim ako se dijagnosticiraju specifična alergijska ili autoimuna stanja, poput celijakije.

A kada je u pitanju sindrom nadraženih crijeva, kao što su nadutost, bolovi u stomaku i zatvor, postoje mnogi manje očigledni okidači.

Jabuke – Naravno da je voće sastavni dio zdrave ishrane, ali doktori kažu da bi ljudi koji imaju problematična crijeva, trebali jesti najviše tri jabuke dnevno. Neki ljudi su intolerantni na fruktozu, što znači da ne mogu probaviti dobro šećer iz voća. Jabuke imaju naročito visok nivo voćnog šećera.

Majoneza – Hormoni oslobođeni kao odgovor na visok sadržaj zasićenih masti kod majoneza, mogu dovesti do kašnjenja u pražnjenju želuca i kretanju hrane kroz crijeva. To može uzrokovati neugodan osjećaj nadutosti.

Podgrijana tjestenina – Podgrijani ugljikohidrati, kao što su tjestenina i krompir, sadrže ono što je poznato kao rezistentni skrob, koji je teži za probavljanje. To je zato što jednom kad je kuhana i ohlađena, tjestenina postaje otporna na normalne enzime u crijevima, koji razbijaju ugljikohidrate, tako da ih crijeva tretiraju kao vlakna, što može pogoršati simptome nadutosti. Podgrijana tjestenina može biti lošija od hladne. Istraživanje je pokazalo da skrob u hladnoj tjestenini postaje još otporniji kada se ponovo zagrije.

Podijeli, neka i drugi vide.

NAJNOVIJE

/* ]]> */